La transformació digital era una urgència abans de la pandèmia. Avui, a les acaballes de l’estat d’alarma i llegint cap a on camina «el nou món», és imprescindible i urgent la Digitalització de les empreses (Digital Enterprise), una obligatorietat per sobreviure. I ho contextualitzo a l’esfera empresarial així com a la professional (personal).
Amb aquesta afirmació no us he dit res de nou que no hagin exclamat experts, tertulians, columnistes i divulgadors en les darreres setmanes. Coneixem les amenaces, som conscients de les nostres febleses, són evidents els reptes que venen, i transformaran, «la nova normalitat». No hi ha excusa i no tenim temps.
Amb aquest article us proposo, per a iniciar la digitalització empresarial, l’adopció d’una metodologia (agile), que tot i no ser de creació recent, està emergint derivat dels efectes positius que provoca. Una metodologia operativa per a qualsevol àmbit i/o sector; empresa privada, administració pública o bé per la millora de les nostres capacitacions personals i/o professionals.
De què parlem?
La metodologia agile permet gestionar el projecte de forma flexible, autònoma i eficaç reduint-ne els costos i augmentar la productivitat. És una metodologia que permet adaptar la forma de treball a les condicions del projecte, aconseguint flexibilitat i immediatesa en la resposta i adaptar el projecte i el seu desenvolupament a les circumstàncies específiques de l’entorn.
El marc àgil SCRUM
Per ser més concret, avui us parlo del marc SCRUM. Un framework per a la gestió fàcil de projectes complexos. El concepte és dividir projectes grans en etapes més petites, revisar i adaptar al llarg del camí. Aquest és un marc incremental que permet, amb una millor gestió de l’equip (motivació) i una major interacció amb els skateholders, el desenvolupament incremental del producte sense errors i de manera iterativa.
Aquest framework ja és utilitzat en gairebé tots els sectors econòmics i productius (TIC, finances, telecomunicacions, construcció, educació, sector públic, assegurances, etc). Alhora, pot ser també una eina d’ús personal/professional. Alguns dels avantatges són:
QUALITAT
Realitzant proves des de l’inici i iterant amb el producte des del feedback permanent amb el client.
RESULTATS
Fent tangible el treball i la seva millora (incremental) per aportar valor des de l’inici
MOTIVACIÓ
Treballant conjuntament amb el client, veient créixer el producte periòdicament
Com sempre resto a la vostra disposició per ajudar-vos i acompanyar-vos en la Transformació Digital, Digitalització Empresarial o bé Pública, de la vostra organització. És l’hora de ficar al client/usuari al centre de les vostres prioritats i dels vostres projectes. Els reptes són gegantins, les oportunitats també.
[download id=»2184″]